FAQ Veel gestelde vragen aan Mister Chesterfield

Op deze FAQ pagina kunt u de meest gestelde vragen aan Mister Chesterfield vinden. Deze zijn gebaseerd op onze ervaring die wij met drie generaties hebben opgedaan.

VRAAG: Wat is een originele Chesterfield?
ANTWOORD: Chesterfield is niet een vast merk uit één bepaalde fabriek zoals veel mensen denken. Vanwege het juridische aspect is een meubel als (oud) ontwerp bijna onmogelijk als patent vast te leggen. Chesterfield is meer een publiekelijk origineel. U koopt een Chesterfield als een stijl maar dat zegt niets over het land waar het meubel is gemaakt of de kwaliteit.

VRAAG: Verkoopt Mister Chesterfield (de publiekelijk bekende ) originele Engelse Chesterfields?
ANTWOORD: Mister Chesterfield is van mening dat we een zo origineel als mogelijke Chesterfield leveren. Samen met het comfort wat niet altijd zo best was, is dit de voornaamste reden waarom wij in 2006 een eigen label zijn gestart. Als herstellers van origine weten we hoe de meubels in deze stijl aangeboden worden. Wij kunnen gewoon transparant over onze producten zijn en verklaren daarom altijd zwart op wit het land waar de meubels vervaardigd zijn en alle toegepaste materialen die men niet van de buitenzijde kan zien. Net even sterkere frames, betere vering en vullingen zijn hier onderdeel van. Comfortabel zitten, ook op de langere termijn is belangrijk.
VRAAG: Waar laat Mister Chesterfield zijn meubels maken?
ANTWOORD: Wij zijn van mening dat een Chesterfield in Engeland vervaardigt moet worden. Er zijn er natuurlijk goedkopere landen te bedenken die de ondernemer meer marge zullen brengen maar wij zijn hier nooit gevoelig voor geweest.

VRAAG: Zijn de meubels van Mister Chesterfield duur in verhouding met alternatieven uit b.v. Azië?
ANTWOORD: Wie een mooie kwaliteit koop weet dat deze zeer lang mee zal kunnen en wat is het verschil in prijs dan uiteindelijk… zeer betrekkelijk. De goedkopere uitvoeringen zijn trouwens niet altijd veel goedkoper in prijs om een goede kwaliteit te suggereren.

VRAAG: Waar kan ik als leek op letten als ik een goede Chesterfield wil kopen?
ANTWOORD: Wij hebben voor de oriënterende koper op onze internet-site een over-Chesterfields pagina gemaakt met alle details rondom deze Chesterfield meubelen. Deze pagina kunt u hier vinden. Op site’s van collega’s zal u wellicht soortgelijke informatie vinden om de kennis van zaken te onderbouwen. De aanbieder bezoeken en gedetailleerde informatie zwart op wit te vragen is zeer aan te bevelen.

VRAAG: Heeft Mister Chesterfield een showroom en is er voldoende aanwezig?
ANTWOORD: Jazeker, Mister Chesterfield heeft een royale showroom waar gemiddeld 100+ items staan. Een traditionele winkelgevel, maar wel een erg diep winkelpand. Veel mensen ervaren het pand als persoonlijk, en dat past dus ook bij onze bedrijfsvoering. Veel van onze Chesterfield meubels kunt u hier dus bewonderen. Sommige exemplaren die op onze site te zien zijn staan in onze externe opslag. Als men specifieke interesse heeft in een/voor bepaalde item(s) dan vragen wij dit even vooraf te melden zodat wij het in de showroom kunnen zetten.

VRAAG: Wat voor kleuren of soorten leder/meubelstoffen kan ik kiezen op mijn Chesterfield?
ANTWOORD: Er is enorm veel keuze in soorten en kleuren leder of meubelstoffen. Voor leder adviseren wij vrijwel altijd een rundleder en voor bijvoorbeeld velvet, geweven of tweed stoffen leveren wij natuurlijk een zeer goede meubel-kwaliteit. De afwerking bepaalt voor een groot gedeelte de levensduur van uw Chesterfield. Advies is ook hier zeer belangrijk. Zie ook onze leder en meubelstof pagina

VRAAG: Wat voor garantie kan ik van Mister Chesterfield verwachten?
ANTWOORD: 15 jaar garantie op onze massief beukenhouten frame’s + 5 jaar garantie op de basis-stoffering + 5 jaar op het leder –  indien onderhouden zoals voorgeschreven + 5 jaar op kussen+vullingen + 3 jaar op recliner en bureaustoel frames – pomp en scharnierende delen + 2 jaar garantie op meubelstoffen Daarnaast Extra CBW garantie: veilig aanbetalen en een onpartijdige klachtafhandeling. Na deze garantie periodes kunt u uw aankoop altijd nog tegen gereduceerd tarief door ons laten herstellen. Zie ook onze Ons label en kwaliteit pagina

VRAAG: Wat zijn de bezorgkosten als ik een Chesterfield bank of stoel koop?
ANTWOORD: Dat is afhankelijk hoe u het meubel koopt: Nieuw op bestelling in de winkel; dan is de levering gratis tot wel 260KM vanaf onze locatie. Koopt u nieuw online uit voorraad, 2e hands> gerestaureerd of on-gerestaureerd inruil, dan betaald u slechts €0,60ct per KM. Ten alle tijden zullen we een aantrekkelijk voorstel of korting bieden op de leveringskosten.

VRAAG: Kan Mister Chesterfield schade of slijtage ook herstellen?
ANTWOORD: Wij repareren/herstellen Chesterfields al sinds 1945 in ons eigen atelier dus zijn inmiddels zeer ervaren met het oplossen van problemen en het herstel van schade aan een Chesterfield.
Zie ook onze herstel en restauratie pagina